Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027,
Priorytetu X Lepsza edukacja, Działania 10.3 Kształcenie ogólne
Projekt realizowany w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Gospodarki i Innowacji im. Eugeniusza Kwiatkowskiego
Celem głównego projektu jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia poprzez realizację programu rozwojowego w trzech szkołach podstawowych, których organem prowadzącym jest Gmina Chodel do 30 czerwca 2026 roku, dla 380 uczniów oraz 30 nauczycieli z wymienionych wyżej szkół.
Wsparciem w ramach projektu zostanie objętych trzy Szkoły Podstawowe, dla których organem prowadzącym jest Gmina Chodel:
– Szkoła Podstawowa imienia księdza Jana Twardowskiego w Chodlu,
– Szkoła Podstawowa w Ratoszynie Drugim,
– Szkoła Podstawowa w Granicach
Główny obszar rozwoju kompetencji kluczowych poprzez zajęcia dodatkowe dla uczniów projekcie to: komunikacja językowa w języku polskim, języku angielskim, matematyki i nauki przyrodniczych, kompetencji cyfrowych, świadomości i ekspresji kulturalnej. Projekt zakłada również rozwój kompetencji nauczycieli poprzez szkolenia i wsparcie ze strony zespołu ekspertów. Nauczyciele będą mieli możliwość pogłębienia swojej wiedzy oraz zdobycia nowych umiejętności, które pozwolą na bardziej efektywne prowadzenie zajęć i lepsze przygotowanie uczniów do przyszłych wyzwań. W ramach projektu odbędą się w każdej szkole wyjazdy zawodoznawcze oraz do Centrum Nauki Kopernika w Warszawie. Planowane efekty projektu: Poprawa wyników nauczania i osiągnięć uczniów, wzrost zainteresowania nauką i chęć dalszego rozwoju, zwiększenie kompetencji nauczycieli i poprawa jakości kształcenia, rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych uczniów, poprawa bazy dydaktycznej szkół, zwiększenie atrakcyjności szkoły i przyciągnięcie większej liczby uczniów.
Zakup wyposażenia do szkół (w zależności od potrzeb) w zakresie wyposażenia sal sensorycznych, sali doświadczania świata (aby umożliwić prowadzenie różnorodnych zajęć i terapii dla uczniów z trudnościami w nauce, ze spektrum autyzmu i innych niepełnosprawności), tablice interaktywnych, które pozwolą na dynamiczne i atrakcyjne przekazywanie wiedzy, wyposażenie pracowni językowych, magiczny dywan, zakup sprzętu sportowego i muzycznego, liczne pomoce dydaktyczne do zajęć z programowania, matematyki, dziennikarstwa, plastyki, przyrody.
Rezultaty projektu to 304 uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu, 30 przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje, 285 uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem, 330 uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym, doposażenie 3 szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Chodel w pomoce dydaktyczne.
Łączna wartość projektu z kosztami pośrednimi 1687 566,58zł.
Kwota dofinansowania z Funduszy Europejskich – 1518501,73zł.
Rodzaje zajęć w Szkole Podstawowej Chodel:
zajęcia wyrównawcze | matematyka, język polski, klasa IV-VIII |
zajęcia wyrównujące | Język angielski, klasa V-VIII |
zajęcia rewalidacyjne | indywidualne |
zajęcia dodatkowe | korekcyjno-kompensacyjne, klasa I-III |
zajęcia dodatkowe | warsztaty fotograficzne i dziennikarskie, klasa V-VIII |
zajęcia dodatkowe | warsztaty muzyczne, klasa IV-VII |
zajęcia dodatkowe | nauka języka angielskiego z wykorzystaniem bajek, klasa I-III |
zajęcia dodatkowe | koło recytatorskie |
zajęcia dodatkowe | edukacja teatralna |
zajęcia dodatkowe | koło szachowe |
zajęcia dodatkowe | koło matematyczne |
zajęcia dodatkowe | edukacja przyrodniczo-ekologiczna |
Zajęcia dodatkowe | zajęcia sportowe, klasa I-III |
zajęcia dodatkowe | doradztwo edukacyjno-zawodowe, klasa VIII |
zajęcia rozwijające | język angielski dla uczniów zdolnych, klasa III-VI |
zajęcia rozwijające | język angielski dla uczniów uzdolnionych (wiedza o krajach anglojęzycznych), klasa VII-VIII |
zajęcia rozwijające | dla uzdolnionych dzieci, klasa I-III |
zajęcia rozwijające | robotyka, klasa VI-VIII |
wyjazd | zawodoznawczy do pracodawcy, klasa VIII |
wyjazd | zawodoznawczy do pracodawcy (ginące zawody), klasa III |
wyjazd | do Centrum Nauki Kopernik (Warszawa) |
Rodzaje zajęć w Szkole Podstawowej w Granicach:
zajęcia wyrównawcze | logopedia (indywidualne) |
zajęcia wyrównawcze | język polski, klasa VII-VIII |
zajęcia wyrównawcze | matematyka, klasa VII-VIII |
zajęcia dodatkowe | pomoc psychologiczno-pedagogiczna, klasa IV-V |
zajęcia dodatkowe | doradztwo edukacyjno-zawodowe, klasa VIII |
zajęcia rozwijające | kompetencje językowe, klasa I-III |
zajęcia rozwijające | kompetencje językowe, klasa V-VIII |
zajęcia dodatkowe | dziennikarstwo, klasa V-VII |
zajęcia dodatkowe | ekologia, klasa IV-V |
zajęcia dodatkowe | muzyka, klasa V-VIII |
zajęcia dodatkowe | plastyka, klasa III |
zajęcia dodatkowe | integracja sensoryczna |
zajęcia rozwijające | kompetencje matematyczne, klasa I-III |
zajęcia rozwijające | kompetencje matematyczne, klasa IV-VII |
zajęcia rozwijające | robotyka, klasa VI-VII |
wyjazd | zawodoznawczy do pracodawcy, klasa VIII |
wyjazd | zawodoznawczy do pracodawcy, klasa III |
wyjazd | do Centrum Nauki Kopernik (Warszawa) |
Rodzaje zajęć w Szkole Podstawowej w Ratoszynie Drugim:
zajęcia wyrównawcze | matematyka, klasa II; IV |
zajęcia wyrównawcze | matematyka, klasa III |
zajęcia wyrównawcze | język angielski, klasa VII-VIII |
zajęcia wyrównawcze | język angielski, klasa IV-VI |
zajęcia wyrównawcze | logopedyczne (indywidualne), klasa I-III |
zajęcia wyrównawcze | trening umiejętności społecznych, klasa I-V |
zajęcia wyrównawcze | język polski, klasa II-III |
zajęcia dodatkowe | robotyka, klasa IV-VI |
zajęcia dodatkowe | informatyka, klasa VII-VIII |
zajęcia dodatkowe | iInformatyka, klasa II-III |
zajęcia dodatkowe | koło geograficzno-przyrodnicze |
zajęcia dodatkowe | korekcyjno-kompensacyjne (indywidualne) |
zajęcia dodatkowe | dziennikarstwo |
zajęcia dodatkowe | plastyka |
zajęcia dodatkowe | muzyka |
zajęcia dodatkowe | sport |
zajęcia dodatkowe | teatr |
zajęcia dodatkowe | integracja sensoryczna (indywidualne) |
zajęcia dodatkowe | doradztwo edukacyjno-zawodowe, klasa VIII |
zajęcia rozwijające | fotografia |
zajęcia rozwijające | matematyka, klasa III |
zajęcia rozwijające | matematyka, klasa IV |
zajęcia rozwijające | język angielski, klasa VII-VIII |
zajęcia rozwijające | język angielski, klasa IV-VI |
zajęcia rozwijające | umiejętności uczenia się, klasa VII-VIII |
wyjazd | zawodoznawczy do pracodawcy, klasa VIII |
wyjazd | zawodoznawczy do pracodawcy (ginące zawody), klasa III |
wyjazd | do Centrum Nauki Kopernik (Warszawa) |
Wsparcie dla nauczycieli w Szkole Podstawowej w Chodlu:
studia podyplomowe | dziecko z autyzmem oraz zespołem Aspergera w szkole placówce/oświatowej |
kurs | trening zastępowania agresji |
kurs | Mindfulness trening uważności w pracy z dziećmi |
kurs | techniki redukcji stresu – trening relaksacyjny Jacobsona |
kurs | innowacyjne metody pracy z uczniem zdolnym |
kurs | jak efektywnie wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
kurs | sztuczna inteligencja |
kurs | instruktora szachowego |
kurs | kurs kwalifikacyjny z zakresu integracji sensorycznej |
kurs | edukacja na rzecz zielonej transformacji i zrównoważonego rozwoju |
Wsparcie dla nauczycieli w Szkole Podstawowej w Ratoszynie Drugim
studia podyplomowe | nauczanie języka angielskiego uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych |
kurs | sztuczna inteligencja |
kurs | robotyka z programowaniem |
kurs | szkolenia dla rady pedagogicznej |
kurs | dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się |
kurs | metody pracy wspierającej rozwój dziecka z niepełnosprawnością |
kurs | zachowania trudne u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – metody pracy terapeutycznej |
kurs | edukacja i rehababilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera |
kurs | kurs kwalifikacyjny z zakresu integracji sensorycznej |
kurs | edukacja na rzecz zielonej transformacji i zrównoważonego rozwoju |
Wsparcie dla nauczycieli w Szkole Podstawowej w Granicach
kurs | formułowanie i dostosowanie wymagań edukacji do potrzeb i możliwości uczniów |
kurs | planowanie pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
kurs | praca z uczniami zdolnym i mającym trudności w uczeniu się – indywidualny proces nauczania |
kurs | praca z uczniem doświadczającym trudności w koncentracji uwagi |
kurs | indywidualizacja pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych: metody i formy pracy |
kurs | zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnienie zróżnicowania ich potrzeb rozwoju i edukacji |
kurs | Canva w praktyce |
kurs | programowanie robotów LEGO MINDSTORMS EV3 w języku EV3 LAB |
kurs | Jak zacząć? Podstawy pracy z drukarką 3D w szkole |
kurs | edukacja na rzecz zielonej transformacji i zrównoważonego rozwoju |